Blogg

team-2-1170x275.png

Hvorfor sosiale medier?

Sosiale plattformer er kjemper innen markedsføring og kan gi deg verdifulle data om kundene. Samtidig er det gratis. Her er fem grunner til hvorfor du burde vurdere å gjøre bedriften synlig på sosiale medier.

  1. Verdifulle kundedata
    Bak enhver bruker av sosiale medier ligger det et hav av informasjon om brukeren – hvem brukeren er og hva hun eller han liker. Ved å bruke sosiale medier aktivt kan du finne og analysere kundedata slik at du kan ta smarte og strategiske valg for bedriften din.
  2. Lojalitet
    Tilstedeværelse på sosiale medier gjør deg og din merkevare synlig. Det blir lettere for kunden å finne deg og kontakte deg. Ved å pleie kontakten med kundene på sosiale medier, styrker du kundelojaliteten. Kunder som vet hvem du er, er også mer lojale mot din merkevare i lengden.
  3. Mer trafikk til hjemmesiden
    Det er mer sannsynlig at bedriften din blir oppdaget på sosiale medier som Facebook, LinkedIn eller Instagram, enn ved hjelp av hjemmesiden. Ved å være tilstede på forskjellige sosiale medier, øker du synligheten betraktelig. Dette er en døråpner dersom du ønsker å dele innhold fra din egen hjemmeside, samt generere flere besøkende til siden.
  4. Kartlegging av konkurrenter
    Hvis du er aktiv på sosiale medier kan du også få verdifull innsikt i hva dine konkurrenter legger ut og deler av informasjon. Hvis du er offensiv i dette arbeidet kan du få god informasjon om hva som fungerer og hva som ikke fungerer, samtidig kan du benytte deg av informasjonen til å ta strategiske valg for din egen bedrift.
  5. Det er kostnadseffektivt
    Å være aktiv på sosiale medier koster ikke annet enn tid. Det er enkelt å lage profil på Facebook, LinkedIn eller Google+ og du kan kjapt delta aktivt og dele innhold.